מענה טלפוני אנושי אמור להתמודד עם סוגים שונים של סיטואציות. מבחינת בעלי עסקים, הדרך להבטיח שההתמודדות עם סיטואציות שונות תהיה לשביעות הרצון של הלקוחות היא הגדרת תסריטי שיחה. באמצעות תסריטי שיחה, ניתן להפוך כל סוג של מענה טלפוני אנושי לכלי שיווקי לכל דבר ועניין. כמו כן, המטרה של תסריטי שיחה היא לאפשר לנציגי המענה הטלפוני לספק עבור הלקוחות תשובות רלוונטיות ועדכניות – שעולות בקנה אחד עם המסר שאותו רוצה העסק להעביר.
ההבדל העיקרי בין תסריטי שיחה עבור מענה טלפוני אנושי בא לידי ביטוי בסוג הלקוחות שיוצרים קשר עם המוקד. כאשר לקוחות חדשים יוצרים קשר עם המוקד על מנת להתעניין במוצר או בשירות, הדגש של מענה טלפוני אנושי יהיה על מכירות ועל הנעה לפעולה. לעומת זאת, כאשר לקוחות קיימים עושים את זה – הדגש יהיה על מענה לשאלות נפוצות ועל פתרון של תקלות, בעיות וכן הלאה.
החשיבות של מענה טלפוני אנושי
לא משנה איזה סוג של תסריט שיחה מגדירים עבור בעלי עסקים, הדבר החשוב ביותר הוא להשתמש במענה אנושי ולא במענה אוטומטי. נכון שלמענה אוטומטי יש את היתרונות שלו ושהוא גם זול יותר עבור בעלי עסקים, אך בסופו של דבר הלקוחות עצמם מצפים לדבר עם בן אדם בשר ודם. בשביל להעניק לאותם לקוחות את חווית השירות האולטימטיבית, כדאי לבעלי עסקים להשקיע במענה טלפוני אנושי.
חוץ מזה, מענה טלפוני אנושי משתלם מבחינה כלכלית כי הוא מאפשר לבעלי עסקים להציע יתרון תחרותי. בפועל, מענה אנושי מן הסוג הזה מתאים לכל סוגי העסקים, רלוונטי גם לעסקים קטנים וגם לעסקים גדולים ובעיקר הופך מהר למשהו חיובי שמייצג את העסק בתחום פעילותו.