רוב בעלי העסקים יסכימו על כך שהלקוחות שלהם מעדיפים ליצור קשר עם מענה אנושי ולא עם מענה ממוחשב. כמובן שלמענה ממוחשב יש את היתרונות שלו מבחינת הזמינות והעובדה שניתן לבצע סוגים שונים של פעולות בצורה אוטומטית, אך בסופו של דבר אין תחליף לאפשרות של מענה אנושי. בנוסף, בעלי עסקים בכל תחום מעידים על כך שהלקוחות שלהם מרגישים טוב יותר כאשר הם מגיעים אל מענה אנושי ולא ממוחשב ולכן הם גם ממליצים על השירות או המוצר לעוד חברים, קרובים ובני משפחה.
למידע נוסף על מענה אנושי לחץ כאן.
השאלה היא למה בעצם לקוחות מעדיפים מענה אנושי ולא ממוחשב. אם נכנסים אל עובי הקורה כדי לבדוק את ההבדל בין סוגים שונים של תחומים או עסקים, רואים שהסיבה המרכזית לכך היא היכולת של מענה אנושי לספק מענה מדויק לצרכים של קהל היעד. בעוד מענה ממוחשב הוא מטבעו פתרון שמנסה לקלוע למכנה משותף רחב ככל האפשר – מענה אנושי ממוקד בצרכים של כל אחד ואחת בנפרד.
כמה עולה להציע ללקוחות מענה אנושי?
הבעיה היא שגם בעלי עסקים שמבינים את היתרונות של מענה אנושי לעומת מענה ממוחשב, לא תמיד יכולים להרשות לעצמם להקים מוקד שירות לקוחות. בשביל להקים מוקד שירות לקוחות שאיתו יוצרים קשר על מנת לקבל מענה אנושי ולא מענה ממוחשב, בעלי עסקים צריכים לגייס כוח אדם ולהכשיר אותו. כמו כן, התפעול של מוקד כזה עולה כסף גם בגלל הציוד וגם בגלל החומרה והתקשורת.
הפתרון הוא להשתמש בשירות של מענה אנושי במודל של מיקור חוץ. בתמורה לתשלום חודשי קבוע, בעלי עסקים יכולים כיום להציע ללקוחות שלהם מענה אנושי ולא ממוחשב כדי ליהנות מכל היתרונות. מענה אנושי