בשנים האחרונות אנחנו עדים לפעילות מאסיבית של משרד התחבורה למניעת תאונות דרכים ועצירת הקטל הנורא בכבישים. מדובר על עשרות הרוגים בתאונות דרכים בישראל מדי שנה. משרד התחבורה שואף להקטין מקרים כאלה ככל האפשר עד למניעה מוחלטת של תאונות דרכים. הוא עושה זאת במגוון דרכי פעילות. דרך אחת היא יציאה בקמפיינים. פרסומות בטלוויזיה, תשדירי רדיו ומודעות אינטרנטיות, הן הדרך של משרד התחבורה ליצור קשר עם הנהגים בצורה הטובה ביותר, להעלות את המודעות לנהיגה בטוחה וכך למנוע תאונות דרכים רבות. דרך נוספת למנוע תאונות דרכים ולהשליט מציאות של בטיחות בדרכים, היא על ידי אכיפה משטרתית. ניתן לראות כיום הרבה יותר שוטרי תנועה ברחובות מאשר לפני כמה שנים. מצלמות המהירות הולכות ומוצבות ביותר ויותר מקומות בכבישי הארץ. פסילה מנהלית, היא עוד דרך של כוחות שיטור התנועה למנוע תאונות דרכים עתידיות. נהג שנוהג בצורה המסכנת אותו ואת שאר הנהגים או את הולכי הרגל, יש לשוטר תנועה זכות לפסול את רישיונו. זה מה שנקרא פסילה מנהלית.
מה מטרתה של פסילה מנהלית?
בניגוד לדעה הרווחת, כאשר מדובר על פסילה מנהלית לא מדובר על עונש על ביצוע עבירה על חוקי התנועה. מדובר על תגובה לעבירה על חוקי התנועה, במטרה למנוע מהאדם שביצע את העבירה להמשיך ולנהוג באותה צורה וכך לסכן את שאר המשתמשים בכביש.
סוגי הפסילות
הפסילות מתחלקות לשלושה סוגים לפי זמן הפסילה הקבועה בחוק לעבירות כאלה ואחרות. הפסילות הן ל30, 60, או 90 יום. עבירות שבגינן תקבע פסילה מנהלית של 30 יום הן נפוצות יותר, כגון:
- אי מן זכות קדימה
- נהיגה תחת השפעת אלכוהול או סמים
- נהג חדש ללא מלווה
- חציית קו לבן רצוף בעקיפה