רבים מאתנו מגדירים את עצמם כאנשים שבקיאים בעולם הרכב. אותם אנשים מכירים את כל הדגמים החדשים שיצאו השנה לשוק הרכב, יודעים לתפעל רכבים מכל הסוגים בצורה טובה, וגם מכירים את המכניקה שמאחורי המכונה הזאת שנקראת רכב. אותם אנשים מתיימרים להכיר את כל הרכיבים החשובים של הרכב, וגם לדעת לאבחן כל בעיה אפשרית ברכב. האמת האי שלעיתים קרובות, אותם אנשים לא באמת מכירים את כל החלקים החשובים ברכב. על כן, לרוב מומלץ להיעזר בכמה אנשים כאשר יש תקלה כלשהי ברכב, ולא רק בבן אדם אחד שמאמין כי הוא מבין ברכבים. כאשר אתם רוצים לבדוק אם בן אדם באמת מבין ברכבים, אתם יכולים לשאול אותו מהו ממיר קטליטי. אם הוא ידע לענות לכן ויוכל לומר אם הבעיה ברכב שלכם מקורה בממיר או ברכיב אחר, תוכלו לדעת שאפשר לסמוך על אותו אדם.
אז מהו ממיר קטליטי?
ממיר קטליטי הוא רכיב חשוב שנמצא בכל רכב במדינת ישראל, על פי חוק שיצא עוד בתחילת שנות ה-90. מדובר על רכיב שהמטרה שלו היא לצמצם את זיהום האוויר שנוצר על ידי הרכב ככל האפשר. האמת שמדובר על רכיב שבאמת עושה עבודה טובה – הוא מפחית את זיהום האוויר שנוצר על ידי הרכב פי עשרה! כאמור, בכל רכב בישראל חייב להיות מותקן ממיר קטליטי לפי חוק, והוא חייב להיות מורשה ותואם לרכב שלכם כדי למנוע בעיות ותקלות מיותרות.
מהו ממיר קטליטי סתום?
אחת התקלות הנפוצות ביותר בכל הקשור לממירים הללו, היא סתימה. לעיתים הממיר מתפרק, וחתיכות ממנו עלולות להיכנס לאגזוז. זה עלול ליצור מצב שהרכב לא סוחב ומגיע רק למהירות של 40 קמ"ש. זה מסוכן מאוד ומחייב טיפול בהקדם.