שירות לקוחות בטלפון
חברות המעניקות שירותים, כמו חברות הטלפונים כדוגמת פלאפון, הו חברות שחלק מן השירות שלהם הוא מתן שירות לקוחות באמצעות טלפון. הכוונה היא לשירות שמקבל הלקוח לכל שאלה או תקלה שיש לו על מנת שיוכל להמשיך ולצרוך את השירותים שרכש מאותה החברה. בנוסף לכך, מאפשר לו שירות לקוחות זה בטלפון לרכוש חבילות חדשות, להרחיב או להקטין את חבילת השירות שלו, להסדיר תשלומים וכדומה.
פלאפון שירות לקוחות טלפון – איך זה נעשה?
לחברת פלאפון שירות לקוחות באמצעות טלפון המבוסס על שני ערוצים:
- ערוץ מוקלט שבו ניתן לעשות פעולות מסויימות ללא חיבור לנציג שירות
- ערוץ אנושי שבו נוצר קשר ישיר עם נציג השירות של החברה
הערוץ המוקלט הוא למעשה שירות שניתן לעשות בו שימוש באמצעות טלפון ללא המתנה כלל, וכאשר מתקשר הלקוח הוא מופנה למחלקות שונות שונים על ידי המערכת הממוחשבת. על ידי הקשה על מקשי הטלפון הוא יכול לנווט בין המחלקות השונות ולבצע פעולות רבות שהוא מעוניין בהן. המערכת הממוחשבת מספקת ללקוח גם מידע חשוב אודות שינויים או תוספות שונות, אודות תקלות, אודות מבצעים שונים וכדומה.
הערוץ האנושי מבוסס על שיחה בין הלקוח לבין נציג השירות של החברה. נציג השירות יושב מול מסוף מחשב ובו כל הנתונים של הלקוח והוא יכול במבט אחד לדעת מי הלקוח, מתי פנה לאחרונה לקבל שירות, כמה זמן ניצל בתוכנית שלו וכדומה. בצורה זו יכול נציג השירות לעזור ללקוח בכל שאלה או תקלה שיש לו. במידה ומדובר בתקלה טכנית יכול נציג השירות להעביר את הלקוח למחלקה המתאימה על מנת שיקבל עזרה.
שירות לקוחות נוסף מעבר לשירות הלקוחות של חברת פלאפון בטלפון הוא שירות און ליין באינטרנט. עקב הלחץ הגדול המופעל על מחלקות שירות הלקוחות בחברות הסלולאריות באמצעות טלפון, הו החלו להעניק שירות באמצעות האינטרנט בצורה מקוונת. על ידי כניסה לצ'ט און ליין יכול הלקוח לקבל את כל השירות הנחוץ לו ללא טלפון וללא המתנה ארוכה ומייגעת.