השימוש במצגות הוא נפוץ מאד. המצגות משמשות מורים או מרצים שרוצים להעביר מידע בצורה מקצועית, המצגות יכולות לשמש אנשי עסקים לצורך מכירה של רעיון או הכנסת משקיע והיא יכולה לשמש לעוד צרכים רבים. המצגת יכולה להיות רגילה ללא אלמנטים מיוחדים והיא יכולה להיות מקצועית מאד כשאפשר להיעזר גם באנשים שזו המומחיות שלהם. כשמכינים מצגת יש לשים לב לכמה דגשים ובהם החשיבות של המסר, ייצוג נכון של המותג והעברת תחושה מקצועית.
המסר מעל הכול
המסר של המצגת צריך להיות הדבר המרכזי לו יש לתת את הדעת. המסר המועבר במצגת צריך להיות במרכז העניין וגם כשחושבים על העיצוב, הצבעים ואפילו סוג הכתב יש צורך קודם כול להתייחס למסר. כשבונים מצגת יש לבחור את המסר, לשים מלל בכמות הנכונה ולבנות את כל העיצוב מסביב למסר. עיצוב מצגת זו עבודה חשובה מאד שיכולה להשפיע על העתיד של מי שמעביר את המצגת.
ייצוג נכון של המותג
הייצוג של המותג הוא חלק חשוב מאד שיש לתת עליו את הדעת כשמכינים את המצגת. עיצוב מצגת צריך להתאים למותג והדבר בא לידי ביטוי בבחירת הצבעים של המצגת (ברקע או מסביב), בחירת הפונט (גופן) של המלל וגם במערכת היחסים בין בצבעים, בין הצורות השונות ועוד.
עזרה מקצועית
עיצוב מצגת שמיועדת להשיג מטרות שונות צריך להתבצע באמצעות חברה מקצועית שמומחית בתחום. חברה מקצועית יכולה להביא איתה ידע רב, ניסיון בהכנת מצגות ואנשי מקצוע שהתחום שלהם הוא יצירת מסרים. החברה יכולה להעיר הערות שונות שקשורות במסר, להביא הצעות וכמובן ליצור מצגת מושלמת ומרשימה שהעיצוב בה אינו העיקר אלא התומך במסר, יוצר רושם ומשכנע את מי שרואה אותה.