בתוך אתר הכרויות ללא דמי מנוי הגולש מציג את עצמו בצורה הטובה ביותר לקהל המחזרים שלו ונוקט באידאליזציה של תכונותיו ועיסוקיו , על מנת לקבל כמה שיותר פניות מקהל מחפשי האהבה. קל מאוד להמציא זהות בתוך אתר הכרויות ללא דמי מנוי , לשלוח תמונות מזויפות, לתאר חיים מרתקים ולהעמיד פנים שאתה מישהו אחר. כאשר הגולשים מציגים את עצמם בכרטיס הביקור האלקטרוני, הם באים עם ידע מוקדם של רפרטואר המושגים, התכונות והערכים החברתיים של זוגיות ואהבה ומשלבים אותם בתוך כרטיס הביקור כדי להגיע לכדי התעניינות מרבית של שאר הגולשים או הגולשות. ניתן לראות שהגולשים מכירים ויודעים כיצד יש לנהל מערכת יחסים , מה היא כוללת , על אילו ערכים היא מושתתת, מה הם צרכיו של קהל היעד שלהם וכדומה. גם אם לא התנסו בזוגיות, עדיין קיים דגם הזוגיות במוחם והם יודעים כיצד להתנהג ומה יש לומר ומעצימים את תכונות האופי שלהם הנחשבות ראויות ורצויות בקרב קהל היעד בתוך החברה.
מוטיבים בהצגתם העצמית של הגולשים בתוך אתר הכרויות ללא דמי מנוי –
שני מוטיבים מרכזיים עולים מתוך דברי הכותבים בהצגת העצמי – מוטיב החיפוש, בו ניתן ממש לחוש את רצונם של הגולשים למציאת זוגיות ואהבה ולהרגיש את כאבם בחיפוש הבלתי נגמר אחר בן או בת זוג. ומוטיב הרצינות. המנויים טוענים, שאינם באים לבזבז את זמנם במערכות יחסים אשר נדונו לכישלון או לפרקי זמן קצרים, סטוצים או ההשתעשעות זמניות כאלו ואחרות אלא מעוניינים להכיר פרטנר או פרטנרית לקשר ממושך ורציני שיוביל לקיומה של מערכת יחסים רצינית.
עקב כך, הם מציגים את עצמם כאנשים רציניים אשר הם בעלי כוונות רציניות. הצגת עצמך כרציני בתוך אתר הכרויות ללא דמי מנוי היא פרמטר חשוב ומרכזי באופיו של הגולש.